Saturday, July 16, 2011

:: jum chantek !

cantek dan wanita memang xdapat dipisahkan, kan ? hehe actually chantek ni subjektif dan abstrak..laen orang laen definisi chantek 2 kan.. :) ada yg berpendapat cantek tu rupa, cantek 2 perangai, akhlak dan laen2..ahh lantak lah..janji xganggu idup orang len pn kn..hehe


err..sempena cuti yg panjang ni..almost 4bulan gitu..memang aku xde kje...dan masa ni jgak la aku facial muka aku..kasi chantek punyer..haha iye lah chantek xsemestinya rupa kn..tp bila sebut je chantek..memang semua akan imgine rupa lah..jangan tipu okeh ! ;p

pagi2, bila bangun je ( xyah ngada2 basuh muka ape, waste time je, haha ), aku akan pegi dapur, minum segelas air..seelok-elok nya air suam la..baca la bismillah dan selawat ckit okeh... pastu lepas2 kemas umah ( bajet rajin la ) aku akan amik sedikit susu tepung + air..biar sebati..seelok2 nya guna madu tp madu xde lak...air jelah..hehe..then, sapu dan perap kan kt muka..xyah wt ari2 la..membazir lak..dh la mahal susu 2...klu mak aku tw, sumpah 4ari 4malam aku kena bebel..haha aku amal kan 2kali seminggu je...perggh pastu memang halus mulus la kulit aku..senirik pegang pn xpuas..haha da2 xnak perasan lebih2 ! 

bila tiba malam lak, time nk tido 2 aku akan pakai bedak sejuk...rimas 2 memang la rimas..tp nk chantek kn..haha tp hasil dari aku wt 2, memang syok la..tambah2 aku yg syok senirik..haha

okeh lah 2 je yg aku nk share...kita pompuan memang kena jaga kecantikan luar dan dalam.. :)

sentiasa berwudhuk leh wt anda sentiasa berseri- seri :) dan perbanyakkan amalan fardhu dan sunat..otomatik akan terpancar kecantikan dari dalam... :)







2 comments: